23.03.2020r. Wiosna
Kochane "Wiewiórki"!
W tym tygodniu witamy piękną porę roku, jaką jest WIOSNA.
W przedszkolu poznalibyśmy literkę Ł - małą i wielką, drukowaną i pisaną. Ł - jak łopata - bierzemy łopatki i idziemy kopać w ogródku, a może stworzymy swój własny kącik roślinek? Proszę, róbcie zdjęcia, przesyłajcie do mnie, a ja dalej prześlę na stronę przedszkola.
Pozdrawiam serdecznie.
Przebieg:
1. Rozmowa na temat nowej pory roku-wiosny.
- Jaka pora roku się skończyła?
- Jaka pora roku się zaczęła?
- Cechy charakterystyczne wiosny (drzewa się zielenią, świeci słońce, jest coraz cieplej, ptaki śpiewają, latają owady...)
Oglądanie obrazków: sasanki, przebiśniegu, skowronka, kry, krokusa, bazi wierzbowych, bazi leszczynowych. Nazywanie tego, co przedstawiają.
• Dzielenie nazw obrazków na sylaby.
• Dzielenie na głoski nazw: krokus, sasanka, skowronek, kra
2. Zabawy ruchowe:
- Zabawa kształtująca postawę ciała – Pierwsze kwiaty. Dzieci z pozycji siadu klęcznego powoli podnoszą się do stania z wyciągniętymi rękami – naśladują, jak rosną kwiaty.
• Ćwiczenia głowy, rąk, nóg – Kwiaty poruszane wiatrem. Dzieci kreślą rękami, nogami, głową leniwe ósemki, naśladując ruchy kwiatów poruszanych wiatrem.
• Zabawa orientacyjno-porządkowa Ptaki – do gniazd. Dzieci są bocianami, które chodzą po łące, podnosząc wysoko nogi i opuszczając je z palców na pięty. Na hasło Ptaki – do gniazd, siadają na kolorowych krążkach