25.03.2020r.
Witam w ten słoneczny dzień!
Przebieg:
1. Ćwiczenia w książce, s. 66. (proszę skorzystać z załączników).
Oglądanie zdjęć kwiatów rosnących wiosną. Nazywanie ich (krokusy, sasanki, zawilce, pierwiosnki, przylaszczki).
• Wyjaśnianie, dlaczego są pod ochroną.
2. Słuchanie zagadek o wczesnowiosennych kwiatach, wskazywanie ich na stronie książki.
Ludzie zachwyceni łapali się za głowę,
gdy zobaczyli w śniegu kwiaty fioletowe. (krokusy)
Pod lasem, w mroźne marcowe ranki,
kwitną pokryte meszkiem, fioletowe… (sasanki)
W lesie biały dywan kwiatów spotykamy.
Jakie to kwiaty? … je nazywamy. (zawilce)
Piękne niebieskie kwiaty,
przy lesie je spotykamy.
I od tego miejsca –
… nazywamy. (przylaszczkami)
3. Zabawa ruchowo-naśladowcza Kwiaty rosną, kwiaty więdną.
Dzieci naśladują, jak rosną kwiaty – przechodzą od klęku do pozycji stojącej z wyprostowanymi
rękami. Potem naśladują, jak kwiaty więdną – powoli przechodzą od pozycji wyprostnej do
klęku z opuszczoną głową i opuszczonymi ramionami.
4. Praca plastyczna: Kwiaty wiosny (kolorowanie, wyklejanie)