Wiosno, wiosenko
Bawmy się z Wiosenką!
Przebieg:
1. Karta pracy, cz. 3, s. 70.
Rozwiązywanie krzyżówki – naklejanie w odpowiednich miejscach liter tworzących nazwy
obrazków. Odczytanie hasła. Kolorowanie rysunku motyla
2. Zabawy ruchowe
• Zabawa kształtująca postawę ciała – Pierwsze kwiaty.
Dzieci z pozycji siadu klęcznego powoli podnoszą się do stania z wyciągniętymi rękami –
naśladują, jak rosną kwiaty.
• Ćwiczenia głowy, rąk, nóg – Kwiaty poruszane wiatrem.
Dzieci kreślą rękami, nogami, głową leniwe ósemki, naśladując ruchy kwiatów poruszanych
wiatrem.
• Zabawa orientacyjno-porządkowa Ptaki – do gniazd.
Dzieci są bocianami, które chodzą po łące, podnosząc wysoko nogi i opuszczając je z palców
na pięty. Na hasło Ptaki – do gniazd, siadają na poduszkach, które same umieściły
w wybranych miejscach sali.
3. Zabawa Dzielimy słowa.
Rodzic podaje słowa kojarzące się z wiosna. Dzieci dzielą je na sylaby, podskakując przy
każdej sylabie. Potem podane słowa dzielą na głoski, wykonując tyle przysiadów, ile jest głosek.
4. Karta pracy, cz. 3, s. 71.
Łączenie obrazków motyli z ich cieniami. Odszukiwanie par takich samych motyli. Kolorowanie
ich tak samo.
5. Zabawa bieżna Biegamy za motylem
Dzieci pokazują ruchy fruwającego motyla – najpierw rękami, a potem całym ciałem