Przygoda z literką C
Dzień dobry kochane Wiewióreczki.
Literka C gdzieś się schowała, poszukajmy ją w tym tygodniu.
Zapraszam do wspólnej zabawy i nauki.
Pozdrawiam serdecznie Was i Waszych rodziców, którzy się bardzo troszczą o Was i chcą żebyście się bawiły razem z Nimi.
Przebieg:
1. Zabawy ruchowe:
-Obserwujemy powracające ptaki.
Dzieci spacerują po sali. Na hasło Skowronek zatrzymują się, kładą na brzuchu, podnoszą
łokcie nad podłogę, naśladują obserwowanie ptaka przez lornetkę.
-Zabawa Uwaga! Kałuża.
Dzieci spacerują po sali między rozłożonymi poduszkami – kałużami. Na hasło
Kałuża, przeskakują przez poduszki– kałuże.
• Ćwiczenia ruchowo-graficzne – Krople deszczu.
Dzieci kreślą kształt kropli deszczu w powietrzu raz prawą, raz lewą dłonią, a potem robią to
samo na dywanie.
• Zabawa Uciekaj! Pada deszcz.
Dzieci spacerują po sali. Na hasło Deszcz uciekają w wyznaczone miejsce w sali.
2. Analiza i synteza słuchowa słowa cebula: dzielenie słowa cebula na sylaby, na głoski.
− Co słyszycie na początku słowa cebula?- podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską c )cytryna, cekiny, córka...), mających ją w środku (baca, ocean, serce...) oraz na końcu (pajac, koc, noc...).
2. Karty pracy, cz. 3, s. 54, 55
• Określanie, co dzieje się na obrazku. Wskazywanie tego, co w swojej nazwie ma głoskę c.
Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego.
3. C jak cebula - kolorowanie obrazka