Słoneczka i chmurki
Witam Tęczowe Nutki!
Dziś dla Was zadanie matematyczne
1. Zabawa Za oknem deszcz i wiatr
Osoba dorosła trzyma kubeczek po jogurcie z kamyczkami (kapslami), dziecko - reklamówki. Osoba dorosła najpierw pokazuje dziecku, jak poruszać przedmiotami, aby wydawały dźwięk.
Na hasło Pada deszcz, osoba dorosła głośno potrząsa kubeczkiem w rytmie.
Na hasło Wieje wiatr - cicho szeleszczą reklamówki.
Po 3 powtórzeniach zmiana.
2. Chmury i słoneczko - ćwiczenia matematyczne.
Osoba dorosła przygotowuje dwie obręcze: niebieską i żółtą (można je owinąć bibulą) oraz sylwety - cztery chmurki i trzy słoneczka (w załączonych zdjęciach)
- Segregowanie elementów według rodzaju.
Do niebieskiej obręczy dziecko wkłada sylwety chmurek, a do żółtej - sylwety słoneczek.
(Wcześniej samo wyjaśnia, dlaczego chmurki będzie wkładać do niebieskiej obręczy, a słoneczka - do żółtej). Liczy sylwety w jednej i w drugiej obręczy. Umieszcza przy obręczach odpowiednią liczbą klocków.
- Porównywanie liczebności chmurek i słoneczek.
Dziecko pokazuje na palcach, ile jest chmurek, a potem, ile jest słoneczek. Wskazuje obręcz, w której jest więcej elementów. Określa, o ile więcej jest chmurek (o ile mniej słoneczek).
3.Dostrzeganie rytmu i kontynuowanie go.
Osoba dorosła ma przygotowane małe koła z rysunkami tęczy i z rysunkami chmurki. (Obrazki w załączonych zdjęciach)
Układa koła na podłodze i mówi: chmurka, tęcza, chmurka, tęcza, chmurka, tęcza. Potem układa dziecko mówiąc jak osoba dorosła: chmurka, tęcza...
4. Oglądanie gałązek z baziami - wierzbowymi i leszczynowymi, dotykanie ich. Powtarzanie ich nazw.