''Ł JAK ŁOPATA"
Drogie "Smerfy " w dzisiejszym dniu zapoznamy się z litera ł - mała i wielką ,drukowana i pisaną.
Zadanie 1
Analiza i synteza słuchowa słowa łopata: dzielenie słowa łopata na sylaby, na głoski.
− Co słyszycie na początku słowa łopata?- podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską ł (łodyga, łuk, …), mających ją w środku (półka, igła…) oraz na końcu (dół, stół…).
Analiza i synteza wzrokowa wyrazu łopata: piszemy dziecku wyraz łopata – dziecko rysuje tyle okienek z ilu głosek składa się wyraz, następnie zamalowuje wcześnie narysowane okienka odpowiednim kolorem- samogłoski i spółgłoski, ćwiczenia w pisaniu litery ł, Ł palcem w powietrzu, na dywanie, na blacie stolika
Ćwiczenia słuchu fonetycznego(głoskowanie),utrwalanie poznanych liter alfabetu (pisanych i drukowanych),
Zadanie 2
Praca plastyczna – wydzieranka– wyklej literki kawałeczkami kolorowego papieru – kolor do wyboru – wydzieranki i wyklejanki to świetny sposób na urozmaicenie ćwiczeń grafomotorycznych dziecka, rwanie papieru wzmacnia mięśnie dłoni, a wyklejanie określonych kształtów – koncentrację.
Zadanie 3
Wiersz
„Żabka i bocian”- zabawa logopedyczna; utrwalanie artykulacji głoski
Skacze żabka koło stawu, bocian wolno idzie
żabka skacze dla zabawy, czy ją bocian widzi?
Żabka skacze wesolutka, pomyśl o bocianie
Choć są piękne jego piórka, zje cię na śniadanie
Żabka szybko: hop! do
wody bezpiecznie wskoczyła
Bocian niezadowolony, zjeść musi warzywa !
Przebieg zabawy: Dziecko powtarza za rodzicem kolejne wersy wierszyka. W przerwie między zwrotkami skacze i kumka jak żabka lub chodzi podnosząc wysoko nogi naśladując bociany.