Wiosna ogrodniczka
Dzień dobry :)
Przed nami koleny tydzień zadań i zabaw.
Dziś założymy własną hodowlę roślinki.
1. Gimnastyka
Paluszki zginam, paluszki prostuję
i paluszkami nosek pokzauję
(pokazujemy nosek i głęboko oddychamy)
Paluszki zginam, paluszki prostuję
i paluszkami oczka pokazuję
(pokazujemy oczka i mrugamy nimi)
Paluszki zginam, paluszki prostuję
i paluszkami usta pokazuję
(pokazujemy usta i przesyłamy buziaczki)
Paluszki zginam, paluszki prostuję
i paluszkami rączki pokazuję
(klaszczemy rączkami)
Zabawę wykonujemy wskazując też inne części ciała np. łokcie (machamy zgiętymi jak kaczka), kolana (uderzamy dłonią o kolana), stopy (tupiemy) itp.
2. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Wiosna ogrodniczka
Przyszła do nas wiosna,
nasionka posiała.
Ogrzała je słoneczkiem,
deszczykiem podlała.
Na łąkach i w ogrodach
zakwitły śliczne kwiatki:
krokusy, przebiśniegi,
żonkile i bratki ...
3. Rozmowa na temat wiersza
- Co zrobiła wiosna?
- Co ogrzało nasionka?
- Co podlało nasionka?
- Czy jeśli nasionka mają ciepło i wodę, to urosną z nich roślinki?
- Gdzie zakwitły kwiaty?
- Jakie kwiaty zakwitły? (Osoba dorosła pokazuje obrazki kwiatów załączone poniżej)
4. Oglądanie zdjęć wczesnowiosennych kwiatów.
Słuchanie ich nazw: krokus, przebiśnieg, żonkil, bratek. Dziecko powtarza nazwy i określa kolor.
Wspólny podział nazw kwiatów na sylaby: kro - kus, prze - bi - śnieg, żon - kil, brat -ek.
5. Rysunek krokusa (w załączniku).
Rysowanie po śladach szarych linii rysunku krokusa. Pokolorowanie kwiata na fioletowo. Osoba dorosła przecina obrazek na 2 lub 4 cześci. Dziecko składa obrazek i przykleja go na czystą kartkę.
6. Zielona hodowla (pomysły na hodowlę w załączniku).
Proponuję założenie własnej hodowli np. krokusa, tulipana, hiacynta, cebulki, fasolki itp.
Nasze roślinki pięknie wyrosły (zdjęcie w załączniku), jednak dzieci nie miały możliwości obserwacji ich wzrostu.
Powodzenia!!!